A nagy tájegységek megtanulása csak a bevezető része a negyedikes földrajzi résznek környezetismeretből. A tankönyvek , munkafüzetek igyekeznek változatosan, sok képanyaggal, érdekességgel megismertetni a tanulókat ezzel a témakörrel (is).
Csak ezekből a szövegekből - munkafüzeti feladatokból nem jön létre egy olyan tudás, amire a későbbiekben építeni lehet. Nem tanulnak meg belőle a gyerekek "földrajziul" tanulni.
Márpedig az fontos minden tantárgy és tananyag esetében, hogy legyen egy alap, amire felépíthető a későbbiekben a többi ismeretanyag.
Márpedig az fontos minden tantárgy és tananyag esetében, hogy legyen egy alap, amire felépíthető a későbbiekben a többi ismeretanyag.
El kell sajátítani szakkifejezéseket - fogalmakat amelyek az adott tantárgyban biztosítják, hogy legyenek kapcsolódási pontok egymás felé.
Ha nem tudja minden tanuló, hogy hol található az Alföld(nek) nevezett tájegység, akkor hiába mondjuk róla a magunkét, nem lesz hova "kötnie" .
Ezért itt is / ebben is/ volt egy ismeret / fogalom minimum, amit mindenkinek el kellett sajátítani. Csakhogy az teljesen változó, hogy kinek, mennyi időre mennyi gyakorlásra, van szüksége ehhez.
Ezért itt is / ebben is/ volt egy ismeret / fogalom minimum, amit mindenkinek el kellett sajátítani. Csakhogy az teljesen változó, hogy kinek, mennyi időre mennyi gyakorlásra, van szüksége ehhez.
Ez a dia sorozat "csak " a közös fogalomrendszer megteremtését szolgálja . Nagyon hasonlít a táblai magyarázathoz, azokhoz amelyek mindig kísérték munkámat. Egyszerű, gyors - lényegre törő vázlat valójában.
Azt tanítja hogy pár szóval és kis rajzzal, is rögzíthetők a lényeges dolgok -amit aztán csak "fel kell öltöztetni" az érdekességekkel, ismeretekkel.
Ez nagyon fontos az észszerű tanuláshoz.
Segítség nyújtás.
Bármikor megnézhető, lejátszható, tehát ugyanúgy működik mint a papír alapú munkakártya csak modernebb "kiadású".
Még nem találtam meg a megoldást a ppt-s beágyazáshoz , így csak a kész dialapokat adom közre
Már az problémát okoz , hogy az Alföld két nagy tájegységét a Kiskunságot és Nagykunságot más névvel is illetjük. S bizony felváltva használjuk a két elnevezést, akár egy egységen belül is.
A nyilak szerepére , használatára, én már első osztálytól neveltem tanítványaimat, Negyedikre az már teljesen természeteses volt számukra, hogy a nyilakkal ok-okozati következményeket jelenítünk meg, vagy visszautalunk- rámutatunk valamire.
Az ismertből kiindulva , az új ismeretek felé haladva, és kapcsolva valami olyan dologhoz, amit ismernek már.
Azt tanítja hogy pár szóval és kis rajzzal, is rögzíthetők a lényeges dolgok -amit aztán csak "fel kell öltöztetni" az érdekességekkel, ismeretekkel.
Ez nagyon fontos az észszerű tanuláshoz.
Segítség nyújtás.
Bármikor megnézhető, lejátszható, tehát ugyanúgy működik mint a papír alapú munkakártya csak modernebb "kiadású".
Még nem találtam meg a megoldást a ppt-s beágyazáshoz , így csak a kész dialapokat adom közre
Már az problémát okoz , hogy az Alföld két nagy tájegységét a Kiskunságot és Nagykunságot más névvel is illetjük. S bizony felváltva használjuk a két elnevezést, akár egy egységen belül is.
A nyilak szerepére , használatára, én már első osztálytól neveltem tanítványaimat, Negyedikre az már teljesen természeteses volt számukra, hogy a nyilakkal ok-okozati következményeket jelenítünk meg, vagy visszautalunk- rámutatunk valamire.
Az ismertből kiindulva , az új ismeretek felé haladva, és kapcsolva valami olyan dologhoz, amit ismernek már.