Most csak a bejegyzések rövidítése végett tettem egy csoportba ide az aktuális munkakártyákat.
Ezeknél a mennyiségeknél, már minden képen szükség van a csoportba foglalásos gondolkodás használatára. Így igen változatos, színes megoldások születhetnek. Ez ugyan még csak a bevezető szakasza a különböző számok fogalmi kialakításának, de a munka során elvégzett feladatok, gyűjtések hatalmas tapasztalati tőkét képeznek minden gyereknek a stabil hármas, ötös, nyolcas, tízes számkör elsajátításához.
Ennek a szakasznak fontos eleme a beszélgetések sora a montázs és a gyerekek által gyűjtött képekről.
Vannak képek amiket viszonylag könnyű "megszámolni" vagy azért szimmetrikus egységekből áll pl 3+3, vagy azért, mert a kettő és három - már könnyen- felismerhető mennyisége van segítségükre.
Ugyanakkor még mindig le kell ellenőrizni egyenkénti számlálással is a legtöbb gyereknek. De ez teljesen természetes. Ne is akarjuk kivenni eszköz tárából ezt módszert.Ne várjuk el tőle, hogy már képes legyen csoportokban gondolkodni. Ha elég sok esetben kell neki különböző mennyiségeket megszámolni rá fog jönni magától is ezekre az apró "trükkökre".
Biztos vagyok benne, hogy felnőttként is leszámoljuk egyenként pl a kulcs csomón lévő kulcsokat. A -valóban nyolc darab van rajta? kérdése - nagyon helyesen - ott motoszkál az emberben. S ez így jó.
Viszont ha arról beszélgetünk gyermekünkkel, tanítványunkkal, például, hogy a narancs gerezdek közül egy már kiemelésre vár de a többi még szorosan egymás mellett van, akkor arra ösztönözzük, hogy maga is keressen"összetettebb" képeket az adott mennyiséghez.
Vagy a töltött paradicsomok sem egyformák teljesen, mert van aminek látjuk a tetejét (felemelve) s van amelyiknek nincs is "teteje"
Természetesen a korábbi gyakorlatok se maradjanak el.
számjegyek gyűjtése, beragasztása
körvonalazott számokba, annak többszöri beírása
képek keresése 9-10 db az adott mennyiséghez
s persze a mágneses rajztáblára is lehet írni a számokat továbbra is