Számok varázsa: 9,10 fogalma

 Lassan elérkezünk a 10  fogalmához. talán épp a 9-hez sikerült a legtöbb variációs lehetőséget megtalálnom, képekben annak szemléltetésére, hogy a 9 mennyisége mily sokféle módon képződhet.
 
Kiegészítve a  gyerekek gyűjtéseivel egész szép gyűjtemény áll össze  a  további feladatokhoz. Mert  ezekre  a képekre a szám fogalom kialakítás második szakaszában még  igen nagy szükség lesz.
 
 Tehát  ne  hagyjuk el  itt sem  a 9-10  kép begyűjtését. S mindig  hagyjunk időt -sőt várjuk el- a gyereknek arra is, hogy a képeiről beszélhessen. Gondolatok, érzéseket  fűződnek hozzá. és ez lesz a   legnagyobb tőkénk a az elkövetkezőkben.
 
Következetesen vigyük végig az első szám fogalmánál megkezdett  folyamatot, minden  mennyiség esetében. Akkor is ha uncsi, vagy nehézkes már a feladat. 
Ahogy  a betű tanításnál, is  itt is az alapozás a legfontosabb. Az  új és újabb  számlálgatással automatizálódni  fog számára, hogy a számok mennyiségeket  jelenítenek meg, változatos elrendezésben, helyzetekben, de mindig ugyanaz  jelentik.
A 9 akkor is 9 ha egy oszlopba rendezve   leszámolható, de akkor is   9  a 9 -mint  a dugók estében- ha  3 sorban jelenik meg 4-3-2 bontásban.
 
Nagyon fontos, hogy képesek legyenek  flexibilisen gondolkodni a mennyiségekről, mert  a későbbiekben  pont erre  lesz szükségük a  bontások  témakörében.
 
No meg arra, hogy tapasztalati úton beléjük ivódjon, hogy egy adott feladatnak  többféle jó megoldása is lehetséges, és azok egyenértékűek, ha eredményük igazolhatóan  jó.
 
Azzal, hogy  minden gyereknek a gyűjtések során kialakul a saját   tapasztalati és tudás bázisa hozzásegítjük őket ahhoz, hogy képesek legyen elfogadni megnevezéseket, jelöléseket is. Ami elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy közös nyelven is tudjunk beszélni a mennyiségek, számok  világában.