Életünk könyve 2000-2006 10. rész

A Canon  cég Digitális  Iskola Pályázatára  több féle  anyagot kellett  beküldeni az iskola vezetésének. Különböző felszereltségi és felhasználtsági   adatokat. Ez természetesen nem a mi   feladtunk volt, de  volt egy külön   feltétel, mégpedig egy iskola bemutatás, tanuló  vagy tanulók  által készített,  ppt-s videós  formában. Erre kaptuk mi a  felkérést.
 
Még sosem készítettünk ilyen   összefoglalót,  ráadásul  még csak alsósok  voltak tanítványaim, viszont volt egy  nagy előnyünk  a többi osztállyal szemben. Én magam már  sok   prezentációs  anyagot  készítettem ppt-ben, a tanórákra - szerves  része  volt  oktatásomnak . másrészt  ekkorra  már a diákjaim is  használták a szövegszerkesztő és  ppt-és  programot szabad idejükben, egyéni  terveik  olykor  beszámolóik megvalósítására. S Dávid már nagyon jó  rajzokat  készített a szg-en  az iskolában és otthon is.  S mivel az életünk  könyvét az ezt megelőz  négy évben   vezettük, s hozzá elég sok  fényképet is készítettem  róluk, elég gazdag képanyag  állt rendelkezésünkre. 
 
Úgy döntöntünk, hogy egy képzeletbeli  beszélgetőkört  készítünk, ahol minden  tanuló  egy.egy témát  "mesél el" a diáin  az iskola  és saját életünkből. 
 
Íme  ppt-és  BESZÉLGERŐKÖRÜNK, abban a  sorrendben ahogy az beadásra került. Készítettünk  még  vidofelvételeket is és  a ppt-k és videók felhasználásával egy  filmet is összeállítottunk  rendszergazda  kolléganőmmel.
Minden  gyerek  maga  készítette  el saját  témájának diáit. Kb 2  hetünk volt az egész folyamatra.  S ahhoz képest, hogy egyikük sem részesült  informatikai oktatásban, -akkor ez még  csak a felsősöknek   járt- autódidakta módon sajátítva el az alapokat  tőlem., családtagoktól, nagyon jó  prezentáció lett a végeredmény.
 



 
 




 A következő diasorozat  iskolánk  kiemelt  eseménye  volt  minden évben. Iskolánk névadója -több kollégánknak még tanára is-,  Dr. Palotás Gábor  orvos és a  Gyógypedagógiai   Főiskola  vezetője szép bronz szobrot kapott az újjáépítés után, melyet minden évben  megkoszorúztak a  diákok, és eljöttek családjának  tagjai is.  A gyerekeknek ez a nap a játékos   sport és  szellemi vetélkedő napja  volt. Hangulata a  diákból jól megismerhető.








 
 
Természetesn nagy  sikerünk és  örömünk sem maradhatott ki. Az elmúlt tanév  március  15-i  ünnepélye:



 Az időben visszafelé haladva  március 15-e  műsorunkat megelőzte az osztályban  megrendezett  karácsonyi   készülődésünk és  műsorunk, melyet kollégám Panka   szervezett, irányított, s nagyon jó hangulatú napok voltak, csúcspontján a  műsorral természetesen.




A farsang is  fontos  eseménye  volt minden   tél végének. Jenő vállalta ezt a feladatot , mert  nagyon  boldog volt szerelőnek öltözött jelmezében, és egyébként is mindig szerelt valamit,  ezért   a diái  nemcsak a farsangról, hanem az Ő kedvenc  időtöltéséről is  szólnak









S ha már az elmúlt évnél tartottunk Dávid  muatta  be  harmadikos   évünk egy kedvenc  projektjét, melybe  beszőtte nagyszerű rajzait is, amit szg-en készített .



 
A következő diasorozatból sajnos csak az első  dia  látható, mert egy másik  programmal lett elkészítve- amit itt nem tudok  megnyitni. Így elmondom, hogy a többi dián mi szerepel . Laci arról állított össze  egy sorozatot- hogy a  futás, mozgás milyen sok formában  megjelenik az életünkben. S, hogy a szónak magának milyen  különböző jelentései vannak. Futunk a  villamos  után, elfutunk a veszély elől,  de  a tej is kifut a lábosból ha nem figyelünk. Az idő is  szalad, pedig nem is látjuk. 
Minden évben elmentünk egyszer az állatkertbe,   közkívánatra .  Ezért bemutatkozásunkba az állatkerti napokról  is bekerült egy összeállítás
 





Az utósó diasorozat, pályáművünk készítése előtti  napokban  átélt közös   iskolai élményünk volt. Testnevelő tanáruk  megszervezte, hogy az iskolából jónéhány  gyerek  és  a mi teljes  osztályunk, elmehessen a Sportcsarnokba , a birkózó világbajnokság egyik délelőttjére. Akkor még nem  tudtuk, hogy pár héttel később pályázati anyag lesz ebből az élményből is.
 






 
Mint az előző részben írtam, az esélytelenek  nyugalmával  teltek a napjaink, Majd egy nap  rendkívüli iskolagyűlésre  hívta össze igazgatónk   az iskola tanulóit, tanárait. Nem is  sejtettük, hogy  megint  főszereplői leszünk... Igazgatónk felolvasta az alábbiakat.
 
Később az iskolának  is  levetítettük a 13 perces filmünket amely tartalmazta ezeket a diákat.
Óriási eredmény, siker  volt ez. Leginkább talán azért, mert a gyerekek  megismerhették, megtapasztalhatták ,azt hogy rendkívüli eredmények  is elérhetők ha az ember, egy  csoport,  minden   tudását , lelkesedését, munkáját  beleadja. S  diákjaim hozták az elérhető legjobb eredményt, ami nagyban  segítette  a kiemelkedő eredményét iskolánknak
 
 
2005. októberében benyújtott pályázatok nyertes iskolái és egyéni pályázói
A „Canon - A Digitális iskolákért” pályázatra 2005. októberében Heves megye, valamint Budapest II. kerületének közoktatási intézményei (általános iskolák, szakiskolák, szakközépiskolák és gimnáziumok), illetve az ott tanuló diákok nyújthatták be nevezéseiket.
A pályamunkákat - a honlapon is megtalálható Értékelési szempontok szerinti előminősítés eredményeinek figyelembe vételével - 2005. november 21-én értékelte a pedagógiai, környezetvédelmi és informatikai szempontokat vizsgáló zsűri (tagjai: Demény Krisztina, környezetvédelmi megbízott - Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium; Mallász Tibor, kutatás-fejlesztési projektvezető, főtanácsos - Informatikai és Hírközlési Minisztérium; Miltényi Gábor, Közoktatási Informatikai osztályvezető - Oktatási Minisztérium; Török F. László - Canon CEE, marketing kommunikációs vezető; Guttray László - Canon Hungária Kft., PR-vezető).
A kiírás feltételeinek megfelelő pályázatokat a zsűri tagjai egymástól függetlenül előzetesen is értékelték, a végső sorrend az egyes kategóriákban elért pontszámok összegzésével alakult ki.
A „Hónap Digitális iskolája” címet 2005. októberében:
Heves megyében a parádi Fáy András Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény nyerte el (akik a maximálisan megszerezhető 260 pontból 227-et értek el).
A budapesti iskolák esetében holtverseny alakult ki: a zsűri tagjai többszöri újrapontozás után is úgy ítélték meg, hogy két pályázat között olyan minimális tartalmi különbség mérhető, amely alapján nem lett volna méltányos egyetlen győztest hirdetni. Ezért - a pályázat kiírása óta első alkalommal - két fővárosi intézmény is megkapta a "A hónap digitális iskolája" címet:
- Az egyik győztes iskola a Palotás Gábor Általános Iskola (akik a maximálisan megszerezhető 260 pontból 208-at értek el).
A pályamunka nem minden kategóriában érte el a felajánlott díjak elnyerésére jogosító minimális pontszámot, így végül az iskola a következő eszközöket és szolgáltatásokat kapja meg:
- 20.000 ív másoló-nyomtató papír, 1 db iR1570 típusú másoló nyomtató berendezés 20.000 másolatig érvényes szervizszolgáltatással, 3 db filmbeolvasásra is alkalmas CanoScan 5200F szkenner, 5 db Canon PIXMA iP3000 típusú tintasugaras nyomtató, 3 db digitális fényképezőgép (2 db PowerShot A410 és 1 db PowerShot A95).
A másik győztes iskola a Than Károly Gimnázium Szakközépiskola és Szakiskola (akik a maximálisan megszerezhető 260 pontból 206-ot értek el).