Életünk könyve 2000-2006 9. rész

A 2005- 2006-os tanév első napja- mint az eddigiek mindegyike - a színek választásával és a  hozzájuk kapcsolódó kép összeállításával kezdődött. Ha  összehasonlítja az ember a korábbiakkal,  mint  egy  rajzos  idővonal  szemléletesen mutaja  fejlődésüket. Szerettem volna, hogy egy kis újdonság is legyen  benne , ezért  színes  prospektusokkal is készültem. ami  tetszett is nekik és remek montázs   kerekedett   belőle.   A negyedik  osztály egyébként is  ajándék év  a tanítónak  korábbi  munkájáért. Learathatja  korábbi erősfeszítései  eredményeit. Így volt  most is velem, velünk.

Az első beszélgetőkörben  szóbakerültek a  nyaralások ,- többen külföldön is jártak szüleikkel- de ez nem  homályosította  mások  örömeit sem  mint pl  RedBull  napon való részvétel. fagyizást a Balaton partján, vagy épp  az állatkerti  állatbemutatót.  S mindezt  "összehozták egy közös képben is a végén.


Új tanulónknak  azonban  újdonság volt ez a fajta  évkezdő nap, ahogy ez a  fénymásolat képére  nyomtatott szövegen   olvasható is. Ami  nem is csupán egy kinyomtatott  fénykép az elkészült nagyterjedelmű képről, hanem  egy ppt-s  dia. De erről majd  később!
 
Rögtön az első  héten  előálltam új tervemmel,  mégpedig azzal, hogy, mivel a negyedikes  környezetismeret  anyag  nagy  része  hazánk nagy tájegységeinek megtanulása, a nemzeti parkokkal együtt Írjunk leveleket a nemzeti parkoknak.  Amelyeket nagyon jó lenne   végig járni, csakhát ez lehetetlen  anyagilag a számunkra. Viszont  írhatnának mindegyik  nagy  nemzeti park igazgatóságára levelet, amelyben  kérhetnének ismertetőket az osztály számára.  Épp annyian voltak az osztályban ekkor, ahány  nagy nemzeti parkunk van. Kalapból kihúzott nevekkel döntöttük el, hogy ki  melyik  nemzeti parknak írjon. Azt eredményt  rögzítettük is az Életünk könyvébe, és egyszerre  megírták a leveleket. Sajnos ezekből nem ragasztottunk be egyet sem, de kb.  egy  rövid  bemutatkozásból állt, hogy  az írója  személy szerint  kicsoda, hol  tanul, s  miért szeretne saját magának és társainak kérni  fényképes ismertetőt. Ugyanis  mindenkinek  beszámolót kellett a tanév során tartania a "saját" nemzeti parkjáról. (Felelvenítése ,gyakorlása is  volt a 3-os   fogalmazás  anyagban szereplő  levérírásnak is)
 




Szeptember  közepén már meg is érkeztek  az első  válaszok, amelyet mindig nagy izgalommal és a többiek gyűrűjében  bontott fel a címzettje. Mindenki  kapott választ előbb -utóbb,  színes  képanyagot, sokszor  12  matricát is a nemzeti park jelképével.  Ezzel az egyszerű Freinet levelezés technikával, olyan szoros  kötődés  alakult ki a gyerekek  és nemzeti parkjuk között, hogy azt  biztosan megtanulták, hogy Ő nemzeti parkjuk az ország mely részében  van. Persze ez csak a kezdet  volt, de az év folyamán sokszor hallottam Tőlük, hogyha  szóba került  valamelyik terület, hogy ez  vagy az   , az én nemzeti parkom.







A tanév végén az iskolai kirándulást  a Kis-Balatonhoz terveztük. Az időjárás nem volt  igazán kedvező a Berekhez, de  azért  remélem kellemes  élményként maradt meg   Bennük.

Az október eléggé  eseménydúsan telt. Egyrészt  egy színházlátogatás  beiktatásával, amelyet már egy hónappal korábban  kiválasztottunk, s nagyon jó előadás  is  volt. Látszik a  rajzokon, hogy örömteli  óra volt a gyerekek számára is . Remek rajzok is  készültek  utána a  fiúk által.








Ezzel párhuzamosan  egy  olyan nagy  horderejű dologon is  dolgoztunk szabadidőnkben , amire   két héttel korábban  álmunkban sem   gondoltunk volna.  Beneveztünk egy  rangos  pályázatra. a CANON  DIGITÁLIS ISKOLA  pályázatára.
Rendszergazda kollégám jött hozzám azzal a kéréssel, hogy érkezett ez a  pályázati felhívás, s a   mi  osztályunk az egyedüli az iskolában aki  képes lehet a pályázati feltéleket egy fontos részét teljesíteni. Ami nem volt kevesebb, mint ppt-s prezentációban és   filmen bemutatni az iskolát. Külön követelmény volt, hogy mindez a gyerekek  munkája legyen.
A gyerekeknek ekkor már  természetes volt, hogy a tananyag egy jelentős  részét  ppt-re   átdolgozva  ismerték meg  általam, s mivel a számítógép  az osztályunk alapfelszerélése volt, saját maguk is   írogattak kedvtelésből  képekkel  illusztrált oldalakat, S persze a nemzeti parkjaikat is eleve  így gondoltam én is kérni Tőlük. Így azt mondtam a felkérésre, hogy rendben, megcsináljuk.
 
A  mi feladatunk ez volt a pályázati anyag elkészítésében ,  " egy digitális csoportos vagy egyéni alkotás az iskola életéről fotó, vagy grafika, vagy web-design, vagy digitális videó kategóriában

Fixen megítélt pontszámok:
Ebben a kategóriában nincsenek fixen megítélt pontszámok.
Értékelés alapján megítélt pontszámok:
Maximálisan 50 pont a bíráló bizottság döntése alapján.
A bíráló bizottság értékelésében elsősorban a beérkezett alkotások eredetiségét, ötletességét díjazza. A csoportos alkotások nagyobb súllyal esnek latba, mint az egyéni alkotások. Az alkotásnak mindenképpen kapcsolódnia kell az iskola, a település életéhez vagy konkrétan az oktatás, tanulás tevékenységéhez. Az elsődleges szempont az alkotás eredetisége, ötletessége, de külön értékeljük a különböző művészeti ágak digitális ötvözéséből született modern műveket. A minőségükben is jól kidolgozott alkotások nagyobb pontszámra számíthatnak.
(A legnagyobb pontszámot azok a pályaművek kapják, amelyek érezhetően és láthatóan a pályázatra készültek és valóban figyelembe vették a témát („A mi digitális iskolánk"),
Maximális pontszámot csak a kifejezetten a pályázatra készült egyedi alkotások kaphatnak, amelyek a pályázat szellemét is tükrözik.

Ha a pályamű nem a pályázatra készült, 35 pontból indul a pontozás, nem 50 pontból. Ettől eltérni csak azoknál a pályaműveknél lehet, amelyek bár korábban készültek, de teljesen egyedi és kiemelkedő minőségű alkotást képeznek és valóban a pályázat szellemében „A mi digitális iskolánk")-at mutatják be.
A pályaműként leadott web-lapok, PowerPoint prezentációk, más web-design alkotások ugyanolyan súllyal szerepelnek, mint a videó-filmek. Nem a pályamű formátuma, hanem a minősége, egyedisége
, szelleme a fontos)."
 
 Az esélytelenek nyugalmával vártuk az eredményét, hiszen , nagy nevű II. kerületi általános iskolákkal és  középiskolákkal voltunk versenyben. Persze  szerettünk volna egy oklevelet  kapni, de  nem igazán  foglalkoztunk  a későbbiekben vele. Rengeteg  dolgunk volt. Nemcsak  a tanagyag, de  egyéb  teendők terén is.

Szerencsére  megvan a benyújtott pályázati anyag -ami épp 10 éves lesz a jövő hónapban- diasorozattal  filmmel-zenével együtt. De mint a jó  sorozatfilmekben  egy kis  előzetessel  most csak beharangozom.
A  következő bejegyzésben  még egy aktualitásnak kell  helyet adnom, így egy kis türelmet kérek a folytatáshoz.