A 2005- 2006-os tanév első napja- mint az eddigiek mindegyike - a színek választásával és a hozzájuk kapcsolódó kép összeállításával kezdődött. Ha összehasonlítja az ember a korábbiakkal, mint egy rajzos idővonal szemléletesen mutaja fejlődésüket. Szerettem volna, hogy egy kis újdonság is legyen benne , ezért színes prospektusokkal is készültem. ami tetszett is nekik és remek montázs kerekedett belőle. A negyedik osztály egyébként is ajándék év a tanítónak korábbi munkájáért. Learathatja korábbi erősfeszítései eredményeit. Így volt most is velem, velünk.
Az első beszélgetőkörben szóbakerültek a nyaralások ,- többen külföldön is jártak szüleikkel- de ez nem homályosította mások örömeit sem mint pl RedBull napon való részvétel. fagyizást a Balaton partján, vagy épp az állatkerti állatbemutatót. S mindezt "összehozták egy közös képben is a végén.
Új tanulónknak azonban újdonság volt ez a fajta évkezdő nap, ahogy ez a fénymásolat képére nyomtatott szövegen olvasható is. Ami nem is csupán egy kinyomtatott fénykép az elkészült nagyterjedelmű képről, hanem egy ppt-s dia. De erről majd később!
Rögtön az első héten előálltam új tervemmel, mégpedig azzal, hogy, mivel a negyedikes környezetismeret anyag nagy része hazánk nagy tájegységeinek megtanulása, a nemzeti parkokkal együtt Írjunk leveleket a nemzeti parkoknak. Amelyeket nagyon jó lenne végig járni, csakhát ez lehetetlen anyagilag a számunkra. Viszont írhatnának mindegyik nagy nemzeti park igazgatóságára levelet, amelyben kérhetnének ismertetőket az osztály számára. Épp annyian voltak az osztályban ekkor, ahány nagy nemzeti parkunk van. Kalapból kihúzott nevekkel döntöttük el, hogy ki melyik nemzeti parknak írjon. Azt eredményt rögzítettük is az Életünk könyvébe, és egyszerre megírták a leveleket. Sajnos ezekből nem ragasztottunk be egyet sem, de kb. egy rövid bemutatkozásból állt, hogy az írója személy szerint kicsoda, hol tanul, s miért szeretne saját magának és társainak kérni fényképes ismertetőt. Ugyanis mindenkinek beszámolót kellett a tanév során tartania a "saját" nemzeti parkjáról. (Felelvenítése ,gyakorlása is volt a 3-os fogalmazás anyagban szereplő levérírásnak is)
Szeptember közepén már meg is érkeztek az első válaszok, amelyet mindig nagy izgalommal és a többiek gyűrűjében bontott fel a címzettje. Mindenki kapott választ előbb -utóbb, színes képanyagot, sokszor 12 matricát is a nemzeti park jelképével. Ezzel az egyszerű Freinet levelezés technikával, olyan szoros kötődés alakult ki a gyerekek és nemzeti parkjuk között, hogy azt biztosan megtanulták, hogy Ő nemzeti parkjuk az ország mely részében van. Persze ez csak a kezdet volt, de az év folyamán sokszor hallottam Tőlük, hogyha szóba került valamelyik terület, hogy ez vagy az , az én nemzeti parkom.
A tanév végén az iskolai kirándulást a Kis-Balatonhoz terveztük. Az időjárás nem volt igazán kedvező a Berekhez, de azért remélem kellemes élményként maradt meg Bennük.
Az október eléggé eseménydúsan telt. Egyrészt egy színházlátogatás beiktatásával, amelyet már egy hónappal korábban kiválasztottunk, s nagyon jó előadás is volt. Látszik a rajzokon, hogy örömteli óra volt a gyerekek számára is . Remek rajzok is készültek utána a fiúk által.
Ezzel párhuzamosan egy olyan nagy horderejű dologon is dolgoztunk szabadidőnkben , amire két héttel korábban álmunkban sem gondoltunk volna. Beneveztünk egy rangos pályázatra. a CANON DIGITÁLIS ISKOLA pályázatára.
Rendszergazda kollégám jött hozzám azzal a kéréssel, hogy érkezett ez a pályázati felhívás, s a mi osztályunk az egyedüli az iskolában aki képes lehet a pályázati feltéleket egy fontos részét teljesíteni. Ami nem volt kevesebb, mint ppt-s prezentációban és filmen bemutatni az iskolát. Külön követelmény volt, hogy mindez a gyerekek munkája legyen.
A gyerekeknek ekkor már természetes volt, hogy a tananyag egy jelentős részét ppt-re átdolgozva ismerték meg általam, s mivel a számítógép az osztályunk alapfelszerélése volt, saját maguk is írogattak kedvtelésből képekkel illusztrált oldalakat, S persze a nemzeti parkjaikat is eleve így gondoltam én is kérni Tőlük. Így azt mondtam a felkérésre, hogy rendben, megcsináljuk.
A mi feladatunk ez volt a pályázati anyag elkészítésében , " egy digitális csoportos vagy egyéni alkotás az iskola életéről fotó, vagy grafika, vagy web-design, vagy digitális videó kategóriában
Fixen megítélt pontszámok:
Ebben a kategóriában nincsenek fixen megítélt pontszámok.
Ebben a kategóriában nincsenek fixen megítélt pontszámok.
Értékelés alapján megítélt pontszámok:
Maximálisan 50 pont a bíráló bizottság döntése alapján.
Maximálisan 50 pont a bíráló bizottság döntése alapján.
A bíráló bizottság értékelésében elsősorban a beérkezett alkotások eredetiségét, ötletességét díjazza. A csoportos alkotások nagyobb súllyal esnek latba, mint az egyéni alkotások. Az alkotásnak mindenképpen kapcsolódnia kell az iskola, a település életéhez vagy konkrétan az oktatás, tanulás tevékenységéhez. Az elsődleges szempont az alkotás eredetisége, ötletessége, de külön értékeljük a különböző művészeti ágak digitális ötvözéséből született modern műveket. A minőségükben is jól kidolgozott alkotások nagyobb pontszámra számíthatnak.
(A legnagyobb pontszámot azok a pályaművek kapják, amelyek érezhetően és láthatóan a pályázatra készültek és valóban figyelembe vették a témát („A mi digitális iskolánk"),
Maximális pontszámot csak a kifejezetten a pályázatra készült egyedi alkotások kaphatnak, amelyek a pályázat szellemét is tükrözik.
Ha a pályamű nem a pályázatra készült, 35 pontból indul a pontozás, nem 50 pontból. Ettől eltérni csak azoknál a pályaműveknél lehet, amelyek bár korábban készültek, de teljesen egyedi és kiemelkedő minőségű alkotást képeznek és valóban a pályázat szellemében „A mi digitális iskolánk")-at mutatják be.
A pályaműként leadott web-lapok, PowerPoint prezentációk, más web-design alkotások ugyanolyan súllyal szerepelnek, mint a videó-filmek. Nem a pályamű formátuma, hanem a minősége, egyedisége, szelleme a fontos)."
Maximális pontszámot csak a kifejezetten a pályázatra készült egyedi alkotások kaphatnak, amelyek a pályázat szellemét is tükrözik.
Ha a pályamű nem a pályázatra készült, 35 pontból indul a pontozás, nem 50 pontból. Ettől eltérni csak azoknál a pályaműveknél lehet, amelyek bár korábban készültek, de teljesen egyedi és kiemelkedő minőségű alkotást képeznek és valóban a pályázat szellemében „A mi digitális iskolánk")-at mutatják be.
A pályaműként leadott web-lapok, PowerPoint prezentációk, más web-design alkotások ugyanolyan súllyal szerepelnek, mint a videó-filmek. Nem a pályamű formátuma, hanem a minősége, egyedisége, szelleme a fontos)."
Az esélytelenek nyugalmával vártuk az eredményét, hiszen , nagy nevű II. kerületi általános iskolákkal és középiskolákkal voltunk versenyben. Persze szerettünk volna egy oklevelet kapni, de nem igazán foglalkoztunk a későbbiekben vele. Rengeteg dolgunk volt. Nemcsak a tanagyag, de egyéb teendők terén is.
Szerencsére megvan a benyújtott pályázati anyag -ami épp 10 éves lesz a jövő hónapban- diasorozattal filmmel-zenével együtt. De mint a jó sorozatfilmekben egy kis előzetessel most csak beharangozom.
A következő bejegyzésben még egy aktualitásnak kell helyet adnom, így egy kis türelmet kérek a folytatáshoz.
Szerencsére megvan a benyújtott pályázati anyag -ami épp 10 éves lesz a jövő hónapban- diasorozattal filmmel-zenével együtt. De mint a jó sorozatfilmekben egy kis előzetessel most csak beharangozom.
A következő bejegyzésben még egy aktualitásnak kell helyet adnom, így egy kis türelmet kérek a folytatáshoz.