RIDEF 1992. Poitiers-ban I rész. Megérkezés Párizsba

Munkám elismeréseként lehetőséget és  anyagi támogatást is. kaptam  Magyarországi Freinet Alapítványtól, hogy elmehessek és  részese lehessek egy héten át a POITIERS-i  nemzetközi Freinet  találkozónak. Köznapi nevén a R.I.D.E.F.-nek. Már korábban említett barátnőmmel Komáromi Katival és kollégámmal.
 
Már  maga  az utazás is  életre szóló élmény volt számomra. A 20 órás  vonatozás során, az elsuhanó tájakat igyekeztem  minél teljesebb módon megőrizni magamban. Aludni  nem igen tudtam, bár  volt fekvőhelyünk, de az izgatottságtól csak rövideket szunyókáltam, s  a  pirkadattal már a  folyosón  álltam , hogy minél többet  láthassak a körülöttem lévő tájból. Így ezek a képek oly mélyen rögzültek bennem, hogy  a mai napig "előhívhatók", felidézhetők bármikor.
 
Franciaországot a  reggeli készülődésében láttam meg tehát, ahogy  a falvai, kisvárosai "éledtek" .
Reggel 10 körül  gördült be   vonatunk - a legendás Orient expressz- az EST pályaudvarra., s onnan talán délután 2 körül  volt  csatlakozásunk a  TGV-re,  Mindössze bő 3 óránk volt arra, barátnőmmel, Katival, hogy  Párizst "megismerhessük. Így  úgy döntöttünk, hogy nem indulunk a  nevezetességek megtekintésére, hanem a "hétköznapi" Párizst  "térképezzük " fel. Mindent ami utunkba került, az alatt a  3 óra alatt. Sétáltunk  a Szajna  partján, átmentünk 2 hídján. Betértünk egy templomba,  és egy   könyvesboltba, egy pékségbe és egy áruházba. Ettünk egy szendvicset és  beültünk egy  mellékutcában egy  kávéra is. Mentünk csak a  fejünk után, szabadon, ügyelve  arra, hogy  kellő közelségben legyünk azonban a pályaudvarhoz is. Az idő gyönyörű volt. Körülölelt bennünk a fény, ragyogtak  a fák levelei és a hófehér házfalak, csillogtak az ablaküvegek. Mint minden  városban  valószínűleg, de  ez más  volt mégis. Ez PÁRIZS  volt  Álmélkodtunk és  boldogok voltunk  már  attól a ténytől is, hogy  ott sétálhatunk ahol  vagyunk éppen.

Vettem egy útikönyvet Párizsról,  s itthon beleragasztottam saját  fotóim egy részét. Azokat amelyek illetek az album képeihez