Minden unokámnak készítettem ezen időszakukban saját, nekik szóló játékot.
Legutóbbit csak 5-6 hónapja . Nem kell hozzá semmi extra dolog.
Papírszalvéta,
díszcsomagoló,
festék, ecset
pakundekli, vagy kartonpapír,
valamilyen lépegető bábu. (Ezt készíthetjük levegőre száradó gyurmából, vagy felhasználhatjuk más játék babuját )
műszaki rajzlap a dobókockáknak
ragasztó és olló
A oldal:
A játék lényege, :
- hogy megismerje, megszokja a kisgyerek a társasjátékozás alapjait.
- Azt, hogy a kockával való dobás eredményét kell megjelenítenie bábujával.
- Valamint, hogy a játéknak van egy fix időtartama, eredménye, a célba érés.
Ebben a "történetben" a lakásból indulnak el az állatocskák a mezőre, kirándulni.
A játékaink során unokám azzal fejlesztette tovább a játékot, hogy a mezőre érve," menjek haza is " mondta , s így is játszuk, ha ehhez van kedve. Ez nagyon is összefüggött, az Ő akkori aktuális életkorának sajátosságával. A szülőtől való rövid időre történő "elszakadás" élményével.
A játék menete. nagyon egyszerű:
- dobás, lépés.
- Gyors , mert 3-4 dobásból célba érhet a kisgyerek, ami ebben az életkorban fontos szempont.
- S önjutalmazó is ily módon.
- Lehet ketten, hárman is játszani az még érdekesebbé teszi a játékot a véletlenszerű győzelmekkel.
B oldal
A játéklap másik oldalán ugyanezekkel a figurákkal, egy picit összetettebb játékot kíszítettem.
Minden kisgyerek ismeri a :Megy a gőzös, megy a gőzös, éneket, Ezért lett vonatozásos , utazásos a játéklap másik oldalon.
Kiegészítve egy plusz dobókockával, amin 1-től 3-ig vannak a pontok. Azért mert ebben az életkorban még csak az cél, hogy 3-as számkör kialakuljon egy kisgyerekben az elkövetkező egy másfél évben.Nem fontos sorban elhelyezni a bábokat, bárhogyan lehet , ahogy a játékos szeretné.
A pöttyös dobókocka megmutatja a mennyiséget. A figurás, meg azt, hogy milyen állatotot kell felhelyezni a vonatba .
A játéknak itt is két végpontja lehet.
Vagy akkor, mikor minden állat felkerült a vonatra,
de lehet itt is addig játszani hogy hazaérnek újra az állatok.
Mellesleg ez utóbbi megalapozza majd a összeadás és kivonás fogalmát az iskoláskor előtt.,
Vagy akkor, mikor minden állat felkerült a vonatra,
de lehet itt is addig játszani hogy hazaérnek újra az állatok.
Mellesleg ez utóbbi megalapozza majd a összeadás és kivonás fogalmát az iskoláskor előtt.,
A hazafelé utat azzal jelöltem, hogy a mozdonyt ellenkező oldalra tettem, hogy megtestesítse az új irányt / célt.