A 2003-2004-es tanév kezdet hasonlóan alakult mint az előző tanév vége. Az iskola építkezése nem fejeződött be a tervezett határidőre. Viszont legalább nem abban a szűk teremben folytattuk munkákat, hanem egy tágas nagy térben, a Völgy utcában , a korábban rádió és tv óvodaként működő épületben. Itt terünk volt bőven, amit nagyon tudtunk értékelni, viszont elszakadtunk az iskolánk többi részétől. Ugyanis csak két osztály költözött ebbe az épületbe, a többi maradt az előző ideiglenes helyen. Mindenünk becsomagolva egy raktártérben várt a megújult iskolánkba való költözésre, Az életünk könyve is.
2003. november 6-án jött el a nagy nap, az ünnepélyes átadás, birtokbavétel napja. Ezen a napon kezdődik az életük könyvének e tanévnyi fejezete is.
Ugyanúgy mint az előző években, az aktuális kedvenc színekkel, s a hozzájuk főződő gondolatokkal , érzésekkel. Kedves Anna kollégám nem volt jelent ezen a napon, így nem szerepel a színe a lapon. Az állandóság teljes hiányát tükrözte, hogy ebben az évben is új kolléganőt kaptunk asszisztensként Marikát.
A gyerekek színválasztásaiból kikerült a fekete, és a színek kapcsán is egyre árnyaltabban fogalmazták meg érzéseiket. Bizonyára készítettünk közös képet is a választott színekből de erről ide nem került másolat sajnos.
Az ünnepélyes évnyitón egy korábbi produkciójukkal szerepelt az osztály, Móra Ferenc: Zengő ABC-jét még kis elsős korukban tanítottam meg nekik. Nem én, hanem Anna kollégám tanította meg Őket írni olvasni, s ezzel a titokban megtanult verssel és minden betűhöz készített A4-es saját rajzzal köszönték meg neki, hogy eljutottak az olvasás tudásához. Így ezzel köszöntötték most az új iskolát, mert tetszett az iskola vezetésének ez a kis magán produkciónk 2 évvel ezelőtt Erről a szereplésről szól ez a bejegyzés
Az én területem a matematika, környezetismeret, rajz, tesi volt, még ekkor. Mikor viszont Anna kollégám a szülési szabadságára elment, megkaptam - saját kérésemre- az összes tantárgyat az év végéig az ének kivételével. Újra a régi tanító néni lehettem aki minden tantárgyat taníthat osztályának. Ez nagy öröm volt számomra, és persze sokkal több munka is, de örültem neki,. Az életünk könyvének vezetése azonban kicsit alább hagyott. A tanórákon haladni kellett az anyaggal, annál is inkább , mert az év eleji 2 hónap az ideiglenes helyen, azért nem volt teljes értékű munkavégzés sem, másrészt a novemberi "újbóli munkakezdés" az új helyek megismerése , új szokások kialakításai is rengeteg időt vett el közös életünkből. Újrakezdeni az asszisztensükkel az osztály életének alakítását is időt, energiát igénylő feladat volt. Azért születtek érdekes, csak a mi közösségünkre jellemző beírások ebben az évben is Életünk könyvébe.
Mint pl. ennek a dobássorozatnak a rögzítése, ami nagyon felvillanyozta a gyerekeket a matematika órám egyikén. ( abban nem vagyok már biztos, hogy jól számoltuk-e ki a valószínűségi tényezőt, de talán ez már nem is érdekes. maga a gondolat fontos, hogy találkoztak a véletlen kapcsán a matematika egy számukra ismeretlen lehetőségével, hasznosságával.
Volt egy már 3 éves szokás- amit kis elsőben kezdtünk el kollégámmal Annával. A karácsonyi szünet előtt 24 nappal feltettünk az ajtónkra belülről egy nagy papír adventi fenyőfát, amin kis csomagok voltak. S minden nap egy gyerek levett egyet. Így látható vált a hátoldalára írt név, azaz az ajándék nem feltétlen a húzóé volt ( bár ilyen is volt a véletlen során), hanem akinek a neve szerepelt a csomag hátlapján. Az alábbi beírásból látszik, hogy fontossá vált számukra ez a szokás eddigre.
Marika az új asszisztensünk hamar megtalálta a közös hangot a gyerekekkel, s az udvaron töltött időt jól felhasználta a közös játékok kialakítására. Ezen időben volt nekünk lehetőségünk az egyéni fejlesztésekre, korrepetálásokra, Mi ekkor a teremben foglalkoztunk egy-egy tanulóval.Így ez az idő az Ő saját ideje volt a gyerekekkel, ami a bejegyzésekből láthatóan nagyon kellemes és építő jellegű játékokkal telt.
Sajnos ebből a tanévből nincs több bejegyzés az Életünk könyvében. Nem volt már idő/ energiám a vezetéséhez, de a következő tanévben folytattuk....Viszont van képemlék az újjászületett iskoláról. Előtérben az óriási tornaterem, amely a korábbi 25 m2-hez képest tényleg hatalmas változást eredményezett számunka, s a tantermek is a duplája nőttek méretükben. Emellett olyan korszerű felszerelést kapott az iskola, amelyről sok általános iskola még álmodozni sem mert.