Híd-Háló /Pécsi Pedagógiai Nyári Egyetem/

Pécsi Pedagógiai Nyári Egyetem  Freinet műhelye 1991. augusztus

Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy 1990-ben 1991-ben és 1992-ben felkérést kaptam a Magyar Freinet pedagógia irányítóitól  -dr. Horváth H. Attilától és Galambos Ritától- hogy  vegyek részt  a Pécsi  Pedagógia Nyári Egyetem Freinet műhelyének  levezetésében.  Az első  évben még Ritával közösen  vezettünk  műhelyt, s ily módon  Tőle tanultam ennek  fortélyait. A következő években már kaptam kisműhely azaz délutáni műhely vezetési lehetőséget. Mivel a műhelyeket általában nem egyedül  viszi az ember,  egy nagyon kedves  kollégámmal  (Klér  Andreával, akivel a Búbánatvölgyi  Freinet táborban egy szobába  kerültünk és összebarátkoztunk, később együtt is dolgoztunk egy ideig) közösen  vittük.
 
Tanítók, tanárok,  pszichológusok, tehát  gyakorló szakemberek továbbképzése  volt ez. E nyári  pedagógiai  egyetem  különlegessége  volt még az is, hogy a különböző pedagógia  alternatív irányzatok egymás mellett békésen megférve, bepillantást nyújtottak a z ép nem választott, de jelen levő egyéb irányzatba is. Mert   bár nap közben  mindenki a saját  maga által választott pedagógiai  irányzattal  foglalkozott, délután 4 után,  azonban a műhelyek munkájának eredményei megtekinthetők  voltak a többi résztvevő számára is. s persze  kialakultak  spontán beszélgetések is ilyen formán. Így  egymás mellett a  Waldorf, Rogers, Montessori, Freinet, és  más utak,  elég jó  képet adtak az akkori kínálatból. s  jellemzőikből.   Nagyon pezsgő élet volt akkoriban az oktatás  reformja terén.
 
Ez az újság őrzi az ott született gondolatokat, érzéseket:
(Még írógéppel írt és fénymásolt újságlapokon, ami hatalmas  fejlődésnek számított  2 évvel korábbi, búbánatvölgyi szitanyomásos   technikához képest!)