A segítség mindig közel van a Freinet pedagógia alkalmazásakor, hiszen a környezetre épít, ahhoz kapcsolódik, Szűkebb és tágabb értelemben is.
A'90 évek meghozták a világlátás időszakát. Ami 10 évvel korábban még elképzelhetetlen volt egy átlag falusi gyerek számára , az ekkor már élvezhetővé vált valóságában, vagy legalábbis a színes tv, képernyője által.
Így egy utazási prospektus képeire építő nyelvtan feladatsor kézenfekvő megoldás volt számomra, a gyűjtsünk igéket, mellékneveket, főneveket feladatának inspirálására. Egyébként is kell mindig valami indító "lökés", a kissé unalmas feladatokhoz. A szófajokba való rendezés elsajátítása sem megy egyik napról a másikra. Sok szót kell végigvizsgálni ahhoz, hogy rögzüljön, készség szintűvé váljon. E nélkül viszont egy évvel később (negyedikben) esély sincs a mondatrészek fogalmának elsajátíttatására.
Mamár valószínűleg még szebb még érdekesebb képek kerülnének a lapra. Követve az aktualitásokat. S persze lehet ezt kivitelében szebben, formázottan is megvalósítani. A feladatokon viszont nem változtatnék. Azokat időtállónak érzem most is.