rR betű rögzítés, gyakorlás

ötvenkettedik nap
rR betű
rögzítés, gyakorlás
 
 
Kezdjük a napot egy  jó dalocskával, Weöres Sándor   megzenésített versét többen   is   repertoárjukba vették.,  Dallama igazán egyszerű, fülbemászó, s mindenképp jókedvet sugárzó.
 
Weöres Sándor :
Három görbe legényke
róka rege róka.....
 
 
 
 
 A papír repülő hajtogatáshoz nem kell a fiúknak  különösebb inspiráció, elég egy  jó  séma (pl. munkakártyán rögzítve) és elegendő papír, s  máris   megindul a munka. Ezen  a napon a repülők  -kipróbálás után persze- felkerültek az ablakok keretébe s ott lebegtek  fölöttünk egy-két hétig
A lányoknak inkább a  rét témája volt  kedvezőbb, így ők  rajzolással  töltötték   az alkotási időt.
Mindenkinek  feladata volt azonban a gyakorló lapok elolvasása, illetve, az  azon   adott feladatok elvégzése. Nekem meg természetesen eredményességük meghallgatása,  fejlesztése. ellenőrzése-
 
Ez a feladat lap  egyrészt az olvasás gyakorlását , másrészt a szótagolás  előkészítését szolgálja. Mint korábban már írtam, a szótagolás  hangzásilag  általában jól megy   természetesen megy a gyerekeknek, azonban mégis  tudatosítani, rögzíteni kell bennük. S olyan tanuló is van akinek ez teljesn új dolog,  neki meg jó előkészítő gyakorlat a későbbiekre. A feladat azt a jelet  beszínezni ahol az "r" hallható-látható

A ráma szó jelenthet keretet vagy egy  margarin márkát is (Ráma), Itt a keret jelentést alkalmazva most egy  csoport képet kell  összeállítani a gyerekeknek - Szabadon választva , hogy kit melyik névvel párosítanak, Vágás, ragasztás  és sok egyéni  döntés,
eredménye egy  rámába  ( keretbe) foglalt tabló
 
 
 
NE MARADJON EL A TAPOGATÁSSAL TÖRTÉNŐ RÖGZÍTÉS SEM.

 
S eredeti tervezetem másolata az rR betűhöz