ötvenkettedik nap
rR betű
rögzítés, gyakorlás
Kezdjük a napot egy jó dalocskával, Weöres Sándor megzenésített versét többen is repertoárjukba vették., Dallama igazán egyszerű, fülbemászó, s mindenképp jókedvet sugárzó.
Weöres Sándor :
Három görbe legényke
róka rege róka.....
A papír repülő hajtogatáshoz nem kell a fiúknak különösebb inspiráció, elég egy jó séma (pl. munkakártyán rögzítve) és elegendő papír, s máris megindul a munka. Ezen a napon a repülők -kipróbálás után persze- felkerültek az ablakok keretébe s ott lebegtek fölöttünk egy-két hétig
A lányoknak inkább a rét témája volt kedvezőbb, így ők rajzolással töltötték az alkotási időt.
Mindenkinek feladata volt azonban a gyakorló lapok elolvasása, illetve, az azon adott feladatok elvégzése. Nekem meg természetesen eredményességük meghallgatása, fejlesztése. ellenőrzése-
Ez a feladat lap egyrészt az olvasás gyakorlását , másrészt a szótagolás előkészítését szolgálja. Mint korábban már írtam, a szótagolás hangzásilag általában jól megy természetesen megy a gyerekeknek, azonban mégis tudatosítani, rögzíteni kell bennük. S olyan tanuló is van akinek ez teljesn új dolog, neki meg jó előkészítő gyakorlat a későbbiekre. A feladat azt a jelet beszínezni ahol az "r" hallható-látható
A ráma szó jelenthet keretet vagy egy margarin márkát is (Ráma), Itt a keret jelentést alkalmazva most egy csoport képet kell összeállítani a gyerekeknek - Szabadon választva , hogy kit melyik névvel párosítanak, Vágás, ragasztás és sok egyéni döntés,
eredménye egy rámába ( keretbe) foglalt tabló
NE MARADJON EL A TAPOGATÁSSAL TÖRTÉNŐ RÖGZÍTÉS SEM.
S eredeti tervezetem másolata az rR betűhöz