Őszi séta a faluban



Másodikos Freinet osztályommal  _az Én élmény projekt lezárásaként_ kirándulást terveztem 1991. októberében. Természetesen   máskor is voltunk már  az iskolán kívül, de ez a kirándulás szervezésében, lebonyolításában merőben más  volt, mint a korábbiak. ( A kirándulás 1991-92-es tanév őszén volt)
 
Két csoportra vált az osztály. Előtte   megbeszéltük, hogy melyek  lesznek a kirándulások célpontjai. s ennek  következtében, érdeklődés szerint alakult, hogy ki melyik  csoportba  akart  tartozni.   Az egyik csoporttal én mentem míg a  másikkal egy  szülő. 
 
Meleg, napfényes őszi nap volt, gyönyörű színekkel,- a fényképek tanúsága szerint-, amelyeket ők készítettek- Mindkét csoportnak közös feladata volt, minél szebb és különlegesebb, színes levelek gyűjtése is. S milyen jó, hogy megörökítették fényképen is!
 
A fiúk többségét  természetesen az asztalos műhely érdekelte, míg  a lányokat a számtalan apróságot  áruló kis üzlet , a falusi viszonyokban . fogalomként  működő  Perge bazár 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A két csoport végül a falusi  pékség előtt találkozott össze ,  ahol  az egyik  kislány  anyukája  dolgozott,  így megvendégeltek bennünket egy-egy mákos kukucsival, ami édes kalács tésztából készült.
 
A kirándulásról készült egy kis füzetecske , amelyben jól látható, hogy milyen komolyan vették azt, hogy  megörökítsék maguknak,  társaiknak a látottakat, hallottakat.
 
 
 Rita színes  vidám temploma és az Atyával készített" interjúja" híven tükrözi azt az élmény gazdagságot, amit számára jelentett a falu katolikus  közösségéhez való tartozás 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
Márk  még verset is írt, a kirándulásról.
 
Én meg így  foglaltam akkor össze, hogy mi mindennel  foglalkoztunk az" ŐSZI SÉTA  a FALUBAN " kapcsán