cC betű

55-56.nap
a cC betű
ismerkedés-rögzítés-gyakorlás

A cC betű a "pihentető"  betűk közé tartozik. Az elmúlt időszak  után jól jön egy könnyen rögzíthető  mássalhangzó. Folyamatos a haladás így, viszont  mégsem kíván ez a mássalhangzó különösebb  energiát, ezért könnyebbnek érezhetik a tanulás  folyamát  magát.
A  már  megtanult algoritmusokat követve szinte játszi könnyedséggel a "fejükbe   megy". Sokuknak - falusi  gyerekek lévén- a cica, mindennapjaik  része volt, így különösebb  kapcsolódási pontokat keresni nem is kellett. Persze azért  a képmontázs felkínált még pár  lehetőséget, mint pl.
 
 
 
 
 
 
 
cipő
cipősarok
cipőkanál
cukorka
cinege
cumisüveg 
citrom citromszelet
cumisüveg
cinegék
ceruzák
cicák
 
 
A  gyakorlatok sem változtak továbbra sem, de az extrák (irodalmi, zenei, festéses, színházi  tevékenységek) szabadon  variálhatók  
 
 
 
 












 
Az első olvasólapot megnehezítettem  most,  értelem nélküli betűkapcsolatokkal. Régen volt már ilyen gyakorlat, s  szükséges  időnként a figyelmet az olvasási feladat  nehezítésével   tréningezni .
 
Természetesen az olvasó feladatok száma, növehető még, ez gyerek és osztályfüggő. De csak akkor ha  van időnk ,energiánk mindenkinek egyénileg maghallgatni, korrigálni az olvasását, Segíteni tanácsokkal ,esetleg plusz gyakorlásokkal, a jobb  színvonal érdekében. Aranyszabályom   az volt, hogy  csak jó szintű olvasásra  adtam  napocskát mindenkinek. Így a napocska  elérése   gyakran nem ment az első  próbálkozásra. Ilyenkor gyakorlás után,  újra mehallgattam tanítványom olvasását. Ha láttam  fejlődést,  de  még nem volt   jó szintű akkor   egyszerűen azt csinátam, hogy a  feladatra adható napocskák számát megnöveltem. Ha  a  felét megfelelően elolvasta akkor azért kapott egy napot, és  megjelöltem  mit kell még gyakorlni. S utána  újtra  meghallgattam. Ha sokat javult  de nem volt még azért  elegendő akkor  nem  kértem több gyakorlást hanem egy kék pontal, a  napocska  valamelyik sugarán jelöltem, hogy ez már sokkal jobb, de még  hiba  volt.
 
Azt láttam ez jó kompromisszum volt  mindakettőnk számára.  . A lényeg az, hogy a színvonal mindenkinek   ismert legyen., s mindenki tudja, hogy mi az a szint, ami   napocskát ér. S ebben  nem lehet  elfogadóbb  az ember az egyik gyerekkel, mint a másikkal. Azt, hogy saját magához képest fejlődött azt   jelezni kell mindenképpen, de nem szabad  becsapni, nem lehet ámítani.
Olvasni  csak biztos betűismeret  útján lehet megtanulni, s  a cél az, hogy mindenki eljusson erre  a szintre. S meggyőződésem, hogy ez el is érhető oylan esteben ha  gyermek képes beszélni.
 
 
Nem maradhat el persze   a cica készítős. foglalatosság  sem  ( rajzban, vagy festéssel, bábbal vagy bármi más  technikával).