Ez a gyerekmunka jó 20 évvel ezelőtt készült.Tél volt , már volt egy sor téli képalkotás mögöttünk - sötét karton fehér tempera, kollázs , montázs , nyomatok,- s a hó csak esett rendületlenül. Voltak gyerekek akik még mindig ebben a témakörben rajzoltak . Meg tudtam őket érteni , mert engem is elvarázsol a hóesés akárhányszor is átéltem már. Így segíteni akartam Őket ,hogy valami újdonsággal "megdobva a témát' megörökíthessék ami bennük van. Karácsonyon túl voltunk már, így volt pár szép- bár használt krepp csomagoló papírom. Erre esett aznap a választásom . Tetszett a halványszürke foltos színe, olyan volt mint az ég körölöttünk a hóeséstől. Mikor elkezdtük a napot reggel a beszélgetőkörrel, nekem ez volt a mondanivalóm számukra és kitettem a műhelysarokba a papírt. A délelőtt folyamán aztán néhányan megnézték, majd elkezdtek darabokat levágni belőle, s kitalálva maguknak egy új technikát, filctollal rajzolt havas utcák sokasága lett belőle. Átütő erejű ezeknek az un. szabadrajzoknak a hangulata. Rajztanításban feladat a különbözű alakú , méretű papírok használata. Viszont sokszor gondot okoz a gyereknek azoknak kitöltése. Láthatóan itt ezzel nem volt probléma, mert forma,.méret saját választásuk volt, mert nem mi akartuk Őket beszorítani egy új térbe, hanem maguktól találtak új formát-teret a gondolataik, érzéseik átadásra. Másik feladat volt aznap a HÓval kezdődő szavak összegyűjtése. Még nem a füzetbe, csak egy papírra, mint mikor az ember listát készít valamiről magának. csoportmunka volt., feladdatmegosztással. Volt aki felvállalta a leírását a csoport közös gyűjtésének, ügyelve, hogy a HÓ szó szembeötlő legyen, . A többiek a szavak sorolásán kívül a címhez szükséges betűk összegyűjtésében vállaltak részt . Az elrontott szó a Freinet pedagógiában nem áthúzásra.aláhúzásra kerül, hanem valamivé átalakítva "eltűnik". A füzetbe való munka csak ez után jött.
(Kérlek értékeld írásomat a képek alatt, a leginkább megközelító értékkel! Köszönöm)