Bár rengeteg mindent lehetne mindegyik tájegységről mondani, ezek a dia illetve most már film anyagok, csak néhány jellegzetes dologra koncentrálnak. A kevesebb -több elve alapján. A cél inkább a régi ismeretekhez kapcsolódva egy rendszert, rendszerezést, kapcsolatokat mutatni.
Mivel minden osztályomban nagyon nagy hangsúlyt fektettem a művészeti értékek megmutatásának,
és a festés, képalkotás a napi tevékenységek része volt,
csakúgy mint jelentős képzőművészeti alkotások megismertetése
ebben a diasorozatban
kihagyhatatlan volt számomra
minél többük megjelenítése
Az osztályok mindig magukon viselik osztálytanítóik értékrendjét, érdeklődési körét, és ahhoz alkalmazkodnak, idomulnak. Így ez a diasorozat egyfelől nagyon is szubjektív, így csak példa, hogy a pedagógus, a saját kapcsolódási pontjai köré rendezve - akár teljesen más prioritások köré rendezve hogyan tudja összekapcsolni a tanagyagot a gyerekek korábbi ismereteivel. Akinek a túrázás, vagy az ének, vagy biológia a kapcsolati pontja a gyerekekhez akkor nyilván Ő ahhoz igazítva fogja a saját oktató filmjét megalkotni. Hiszen azt a "nyelvet" érik a legjobban diákjai