Instant betű és olvasás tanulás-tanítás 1.(előszó

Modernizálva, rövidítve adom közre   a betű és olvasás tanításra  kialakított módszeremet, melyet bárki könnyedén  alkalmazni tud  elsős-másodikos  csemetéje / unokája / tanítványa  részére.

eszközigénye : 

  • a számítógépes program  amin ezt is  olvassa :-) tehát akkor ezzel rendelkezik
  • egy nagyalakú (A4--es) füzet  brámilyen :csíkos vagy kockás vagy  sima
  • használt újságok a betűk kivágására
  • olló
  • ragasztó
  • szines ceruzák (esteleg filctollak, de  ez nem létfontosságú)
  • 2 db dobókocka
  • s ha van nyomtatási lehetőség az szuper, ( de ha nincs, akkor az ott megjelenít kreatív                                                                                    feladatok  lerajzolhatók, előállíthatók)
  •  2 db dobókocka

Türelem és bizalom, rugalmas gondolkodás , a gyerekre/ gyerekekere  figyelés , valamint szilárd elhatározás, hogy a hibátlan betűolvasás   az egyedüli amihez ragaszkodunk kell, minden másban hagyjunk szabad teret a gyermeknek.  Ugyanakkor  humánosan, javításuk a tévedéseket egyszeri újraolvasással. NEM ELFELEDVE, hogy  a tanulás természetes velejárója a hibázás, sőt hibázás nélkül nincs előrehaladás. Tehát a hibázás a barátunk, mert figyelmeztet, mire kell  nagyobb hangsúlyt fektetni.  

Az alábbi képhez hasonlóan ez egy út, mint ahogy  unokám rajzán  a patak vize  folyik  völgyeken, dombokon keresztül. Meredek emelkedőkkel és lankás, pihenős szakaszokkal, de  rendületlenül előre haladunk.
A betűk és  az olvasás technikai részének elsajátítása nem egyenletes -egyenes  vonalú mozgás! megtorpanásokkal, elfáradásokkal, és szárnyalással, komótos haladással  tarkított. Minden gyerekenek egyéni ritmusa van. van amikor  rlendóletesen halad, de  másnap épp elelnkezőleg alig lát ki a fejéből.Érezni kell, hoyg mikor kelel  kevesebb feladatot   elvégezni egy nap, s mikor lehet lendületesebben haladni. Azonban a közreadott feladaok elvégzése lényeges. Az mindegy, hogy 2 , 3, vagy 4  nap alatt jut a gyerek a végére. A lényeg, hogy elvégezze, de ne  legyen  áthajtva  rajta, s legfőképpen ne a   saját  teherbírásunkat vegyük etalonnal.





Minden  betűnél rövid  hozzáfűzéseket teszek majd, amelyek   segítenek a feladat értelmezésében. Többnyire azonban azonos feladatok lesznek, úgyhogy könnyen  megatanulható a rendszer  összeálítása, aminek sorrendje csak 1-2 ponton   "kőbe vésett".  S természetesen  a saját keratív  ötletekkel  bármikor  kiegészíthetők.