Szorzótábla mini projektek 4. rész a 2-es szorzó

Elérkezett a 2-es szorzósor ideje. Az előző 3-4 hét  intenzív tanulása magával hozza  az elfáradást. Ez mindig  így van egy teljesen  új ismeret megértése és bevésődése folyamatában.  Ilyenkor jó könnyíteni, azzal, hogy a  korábban már  jó szinten rögzült  tananyagot veszem elő. A 2-es szorzó megtanulása nem megy  nehezen . -ezért is veszik előre  a hagyományos  rendszerben, amellyel sikerül becsapni magunkat, de ami súlyosabb a gyereket is. Mert azt hiszi, hogy majd  az összes ilyen egyszerű lesz. S persze mindig kiderül, hogy nem így van, s  jönnek egy idő után a nyüglődések, a meg nem tanult szorzótáblák. miatt. -

 Én most épp ezt a könnyen rögzíthetőséget  használom ki egy kis  "pihenésre", erőgyűjtésre, mert a 7-es, meg a 9-es még hátra van a nehezek közül. 

Itt is  változatlanul érvényes  minden alkalommal, elvárt  kezdő és befejező gyakorlat az adott szorzósor  gyakorlása. 

Vannak azonban újítások. A kettes  csoportalkotást félig már elvégeztem,  nem egyenkét kell kivágni, a képeket, melyeken egy adottt állatból 2-2- látható. íremélhetően hat az érzelmeikre pozitívan  néhány  
Jó esetben már önállóan el tudják végezni a soralkotást és az összeadásos és a  szorzásos alak  felírást is. 



Nem kell csodálkozni, ha  páratlan szám is bekerül a sorba. Általában elfelejtik  a két szempont közül az egyiket. Ezért is kell gyakoroltatni újra és újra.  
Ne fogadjuk el a választ, ha nincs a papíron maga a számolás.  Fontos látni, hogy megtanulta-e, le tudja-e írni az algoritmusos folyamatot  kétjegyűek összeadásánál, kivonásánál. 
(Pl 36+17= 36+10+7= ...../ 36-17 =37-10-7= )


Érdemes  ezt a nyelvi különlegességet is megmutatni a  páros  számok kapcsán.Ha már megtanulta, hogy  matematikában minden  szám páros aminek az utolsó számjegye 0-ra, 2-re, 4-re, 6-ra,-8-ra végződik. Ez majd később az  oszthatósági szabályok tanulása idején -amikor már ezres körben mozognak -  fontos alap lesz számára. Nyugodtan  foglalkozzunk itt azzal, hogy a vettem egy cipőt, az nem azt jelenti, hogy félpár cipőt vettem. Azt  nem tudom megtenni.


A szöveges feladat számomra az egyik legfontosabb  rész. Itt derül ki, hogy  valóban elolvassa-e  a szóvégződéseket is   pontosan, valóban érti-e amit olvasott, s hogy képes-e  lejegyezni az adatokat, megfogalmazni  magát  a problémát? Most még kis számokkal dolgozik, s lehet, hogy azonnal rávágja  a megoldást, de ha  nem gyakorolja be, magát  a megoldási struktúra lépéseit, később sok problémája lesz a szöveges feladatok megoldásával. Itt rálátunk, arra is,hogy  a megtanult  szorzásokat tudja-e  alkalmazni is, vagy még  a mechanikus rögzítésnél tart?