kK betű

59-60.nap
kK betű
ismerkedés-rögzítés-gyakorlás

Elérkeztünk a  mássalhangzók feléhez  a betűtanulás  során.

A tanulási mechanizmus  már   ismerős, stabil  kapaszkodási pontokkal. Akár már  maguktól is képesek lennének a fennmaradó mássalhangzók   egyenkénti megtanulására.

 Persze  azért nagyon  jó, hogy  ott van közelükben a tanító  vagy a szülő aki   segít. Meghallgat, segít. Visszajelzést ad, követelményszintet képvisel. Háttértevékenységet végez már csak  -ami   nagyon fontos- , de a lényeg, hogy a gyerekek fejében már van egy rendszer aminek lépéseit ismerik, s akár maguk is képesek  algoritmusaival az önálló betűtanulásra. Ez hatalmas  fejlődés a 60  nappal  korábbi állapothoz. A felállás, az önálló első lépésekhez  tudom hasonlítani.
A kK betű grafikai szinten  kis  különbséget   hordoz ugyan de  ez nem jelent különösebb gondot  tapasztalatom szerint.

kenyér,
keni
kés
kakas
kavicsok / kövek
kutya
kanna
keksz
kacsa
katica bogár
körte
korona
koszorú
kesztyű
kivi  
Egy részük  még nem  elolvashatók számukra most sem, de  legalább a kezdőhang - betű kapcsolatnak, nyoma  marad ily  módon is.



Jó hangulatú, kedvenc  verseim egyikének tanításával  folytattam , amit most munkakártya  formájában  is elkészítettem . A verstanulás technikájához  egyébként is   fontos, és hasznos segítség a vers munkakártyára  történő  átvitele.  Erről majd  a későbbiekben még külön lesz  szó.


 
Az elmaradhatatlan  nyító-záró  gyakorlat és a kK betű kitapogatása
 
 
 
 Folytassuk is mindjárt egy kis nehezített  változattal, az eddig tanult mássalhangzók gyakorlása  végett:
 

 
Körök könnyedén,  jó kis  gyakorlat, levezetés.
Egy A4-es lap felezéseiből máris kész az alap hozzá