69-70.nap
fF betű
ismerkedés-rögzítés-gyakorlás
Megint egy tükérkép betűhöz értem. Ha kis "f"-et, magunk felé lefordítanánk pontosan a kis "t"vel néznénk szembe. Szerencsére a tT betű tanulása már jó régen volt, (épp ezért), s mélyen rögzült, így nem lesz különösebb gond az új betű megtanulásával. Nagy és kisbetű ha nem is teljesen egyforma, mint korábban pár alkalommal, de nagyon hasonlóak, így ez is erősíti a bevésődést.
A montázs sok érdekes , sőt izgalmas képanyagot tartalmaz, ami remélhetően felkelti a gyerekek érdeklődését, s elmerülnek nézegetésében.
Bár a nyári fagylaltozások ideje már jó messze van, de a színes gombócok és a kék égen úszó felhők visszaidézik a nyarat. Melegét, szabadságát.
Mamár bármikor lehet fánkot venni , a könyv készülte idején azonban még a télhez, pontosabban végéhez, a farsanghoz kapcsolódó finomság volt a gyerekek számára. Látványa viszont most is ínycsiklandozó lehet számukra.
Még egy "lenyomat" van montázsban a 80-as évek idejéről, mégpedig a csíkos fogkrém. Mamár természetes, de akkoriban nagy újdonságnak számított.
A foci viszont ma is fontos szünetben a fiúk és akár lányok számára is, s jó összekovácsoló tényezője az osztálynak, e közös, labda vezérelte játék.
Tevékenységként ,- ehhez a betűhöz- a festést , mégpedig az ujjakkal, tenyérnyomatokkal készült festést választottam. Huszonévvel ezelőtt ez akkora újdonságnak számított, hogy mindenképp a úgy éreztem képileg is meg kell jelennie. Mamár szerencsére egyre sokrétűbb gyakorlata van. Viszont ez a betű tényleg jó apropó bevezetésére az osztályban.
Bár a nyári fagylaltozások ideje már jó messze van, de a színes gombócok és a kék égen úszó felhők visszaidézik a nyarat. Melegét, szabadságát.
Mamár bármikor lehet fánkot venni , a könyv készülte idején azonban még a télhez, pontosabban végéhez, a farsanghoz kapcsolódó finomság volt a gyerekek számára. Látványa viszont most is ínycsiklandozó lehet számukra.
Még egy "lenyomat" van montázsban a 80-as évek idejéről, mégpedig a csíkos fogkrém. Mamár természetes, de akkoriban nagy újdonságnak számított.
A foci viszont ma is fontos szünetben a fiúk és akár lányok számára is, s jó összekovácsoló tényezője az osztálynak, e közös, labda vezérelte játék.
Tevékenységként ,- ehhez a betűhöz- a festést , mégpedig az ujjakkal, tenyérnyomatokkal készült festést választottam. Huszonévvel ezelőtt ez akkora újdonságnak számított, hogy mindenképp a úgy éreztem képileg is meg kell jelennie. Mamár szerencsére egyre sokrétűbb gyakorlata van. Viszont ez a betű tényleg jó apropó bevezetésére az osztályban.
A "t" betűnél azt mondtam, hogy az az oldal képviseli nekem legjobban a könyv szellemiségét, koncepcióját. A második számú kedvencem vidámságával, "ízeivel" színeivel ez a két oldal.
A betűtanulás menete most is ugyanaz
Betűoldal megfigyelése , élmények emlékek meghallgatása
- memória fejlesztésként- a képek visszaidézése
nyitó-záró feladat elvégzése
saját betűoldal készítés a betűk keresése és beragasztása. saját "hívókép" megrajzolása, szavak olvasása a feladatlapról, kivágása és beragasztása
tapogatható betűkkel gyakorlás
feladatlapok használata az olvasás tecnikájának és a szövegértés fejlesztésére
festés ujjakkal, tenyérrel
Bori fodrászhoz megy mesekönyv kapcsán beszélgetés arról, hogy ki volt már fodrásznál, s milyen tapasztalatai, élményei vannak
http://www.libri.hu/konyv/bori-fodraszhoz-megy.html
A fogaskerű vasút és a Budai Királyi Vár siklója is jó kapcsolódási pont az "fF" betűhöz. Képekkel, a szerkezet működéséről szóló ismeretekkel színesíthetjük kapcsolódásukat az fF betűhöz
Talán a legkézzelfekvőbb a fényképekkel létesített kapcsolat a betű és köztük. Nézegessük meg közösen a behozott képeket, és / vagy egy közös séta során az általuk készített fényképekkel tegyük emlékezetessé az "fF" betűt.
Semmiképp se hagyjuk ki a festés, és fénykép nézegetés / készítés örömeit.