67-68. nap
g G betű
g
ismerkedés- rögzítés-gyakorlás
Az egyetlen olyan betű következik aminek 3 alakja is van. Ez a különlegesség egyben segítséget is jelent a megjegyezhetősége terén. Én " a szemüveges betű " névvel illettem gyakran egyik alakját, míg a másik kis g-t a 9-eshez hasonlítottam. Így csak a nagybetű alakját kell még hozzá rögzíteniük.
A montázson is jól látszik, mindhárom betű forma, és a saját oldal készítésekor most kicsit több feladatuk van a gyereknek a betűk gyűjtögetése terén.
gólya
gesztenye(vad gesztenye, szelíd gesztenye)
gesztenye burok
gördeszka
görkorcsolya
golyó
gomb
gomba
Néhány névvel még mindenképp kiegészül a szó gyűjtemény ( Gábor, Gabriella, Géza, Gerda, Gréta stb.) Valamint a munkáltató oldal gólyalábával is. Amit manapság egyre gyakrabban lehet látni a népi eszközöket bemutató vásárokon, rendezvényeken. Sőt mamár -ha nem is ilyen kivitelezésben, hanem a rudat kötéllel helyettesítve, - fejlesztő torna eszközként is találkoztam már vele .
A tanulás lépései itt is azonosak a korábbiakkal.
betű gyűjtés
saját hívókép rajzolása
gomba megrajzolása színezése
szavak olvasása, beragasztása a saját oldalra.
tapogatható betűkkel a rögzítés erősítése
nyitó-záró olvasó gyakorlat
feladat lapos olvasó gyakorlatok
Irodalmi anyagnak ne hagyjuk ki Marék Veronika: Kipp-Kopp sorozatát
http://www.marekveronika.hu/kippkopp.html
S nem utolsó sorban , bár itt a végére került a felsorolásnak, technikai jellegű tevékenységként, a gomb varrás, és gesztenye figurák készítése kapcsolódik ehhez a betűhöz.
A montázson is jól látszik, mindhárom betű forma, és a saját oldal készítésekor most kicsit több feladatuk van a gyereknek a betűk gyűjtögetése terén.
gólya
gesztenye(vad gesztenye, szelíd gesztenye)
gesztenye burok
gördeszka
görkorcsolya
golyó
gomb
gomba
Néhány névvel még mindenképp kiegészül a szó gyűjtemény ( Gábor, Gabriella, Géza, Gerda, Gréta stb.) Valamint a munkáltató oldal gólyalábával is. Amit manapság egyre gyakrabban lehet látni a népi eszközöket bemutató vásárokon, rendezvényeken. Sőt mamár -ha nem is ilyen kivitelezésben, hanem a rudat kötéllel helyettesítve, - fejlesztő torna eszközként is találkoztam már vele .
A tanulás lépései itt is azonosak a korábbiakkal.
betű gyűjtés
saját hívókép rajzolása
gomba megrajzolása színezése
szavak olvasása, beragasztása a saját oldalra.
tapogatható betűkkel a rögzítés erősítése
nyitó-záró olvasó gyakorlat
feladat lapos olvasó gyakorlatok
Irodalmi anyagnak ne hagyjuk ki Marék Veronika: Kipp-Kopp sorozatát
http://www.marekveronika.hu/kippkopp.html
S nem utolsó sorban , bár itt a végére került a felsorolásnak, technikai jellegű tevékenységként, a gomb varrás, és gesztenye figurák készítése kapcsolódik ehhez a betűhöz.
Szó és kifejezés magyarázat, amit már maguk is el tudnak olvasni
Hamarosan jön "d" betű, ezért még a gyakorlás fontos része változatlanul a "b-p" differenciálás is, ezért jelenik meg újra és újra az olvasó lapokon, a többi feladat között.
Végezetül egy kis rajzolás is beleférhet még a napok valamelyikébe, például a gólyáról