ny Ny betű

65-66. nap
 ny Ny betű
ismerkedés-rögzítés-gyakorlás
 
Egy  speciális  problémához érkeztem könyvemkészítésem  során. Olyan szavunk nincs  ami y-nal kezdődne, ezért  úgy  döntöttem, hogy  valamelyik y-ra  végződő kétjegyű mássalhangzónál fogom  megtanítani. A  tT után még kicsit korainak tartottam ezt  a különlegességet, ezért a ny Ny- nél  vettem. ( A ty majd az utolsó betűknél kerül sorra).
 
Szerencsére  nem okozott komolyabb fennakadást, problémát, talán  épp a nyúlnak köszönhetően.

nyelv
nyalóka
nyúl nyuszi
nyakkendő
nyúlól
nyaklánc


Nem túl hosszú a szógyűjtemény de azért még pár szóval biztosan kiegészül mint pl.:  nyár, nyaralás, nyári szünet, nyak vagy nyihaha szavakkal 

Más  szempontból is különleges lett ez a betű. Itt  adtam először  feladatként   egy  kis  mesét  elolvasára. Már nem csupán  pár mondatot,  hanem egy  összefüggő szöveget  kaptak olvasásra.

 Tanulóim ekkorra a munkáltató oldal minden szavát  képesek  voltak elolvasni. Ki gyorsabban ki  lassabban, de mindenki  elolvasta..  Bár itt két napokra osztottam be  írásomat, a valóságban  azonban  ettől eltértem ha szükség volt rá. Nyugodtam beraktam még egy  -egy  plusz napot ha fontsnak tartottam  még a gyakorlást az adott betűnél.


Ugyanígy az olvasandó szöveg terjedelme is lehet rövidebb valamivel, Az  alaposság és rendszeresség a két legfontosabb követelmény. Valamint, hogy ebben ez időszakban még  minden nap kapjanak a gyerekek legalább egy olyan  új szógyűjteményt, vagy  kis  szöveget amit még korábban nem olvastak. S nem elhanyagolható az sem természetesen, hogy értelmezzük az ismeretlen, szokatlan  kifejezéseket számukra, de  nem kell  nagyon belemerülni a szómagyarázatokba.


 
 
A "Nyuszi ül a fűben"   óvodai jétékot szívesen játszák  a gyereket, ne hagyjuk ki!