65-66. nap
ny Ny betű
ismerkedés-rögzítés-gyakorlás
Egy speciális problémához érkeztem könyvemkészítésem során. Olyan szavunk nincs ami y-nal kezdődne, ezért úgy döntöttem, hogy valamelyik y-ra végződő kétjegyű mássalhangzónál fogom megtanítani. A tT után még kicsit korainak tartottam ezt a különlegességet, ezért a ny Ny- nél vettem. ( A ty majd az utolsó betűknél kerül sorra).
Szerencsére nem okozott komolyabb fennakadást, problémát, talán épp a nyúlnak köszönhetően.
nyelv
nyalóka
nyúl nyuszi
nyakkendő
nyúlól
nyaklánc
Nem túl hosszú a szógyűjtemény de azért még pár szóval biztosan kiegészül mint pl.: nyár, nyaralás, nyári szünet, nyak vagy nyihaha szavakkal
Más szempontból is különleges lett ez a betű. Itt adtam először feladatként egy kis mesét elolvasára. Már nem csupán pár mondatot, hanem egy összefüggő szöveget kaptak olvasásra.
Tanulóim ekkorra a munkáltató oldal minden szavát képesek voltak elolvasni. Ki gyorsabban ki lassabban, de mindenki elolvasta.. Bár itt két napokra osztottam be írásomat, a valóságban azonban ettől eltértem ha szükség volt rá. Nyugodtam beraktam még egy -egy plusz napot ha fontsnak tartottam még a gyakorlást az adott betűnél.
Ugyanígy az olvasandó szöveg terjedelme is lehet rövidebb valamivel, Az alaposság és rendszeresség a két legfontosabb követelmény. Valamint, hogy ebben ez időszakban még minden nap kapjanak a gyerekek legalább egy olyan új szógyűjteményt, vagy kis szöveget amit még korábban nem olvastak. S nem elhanyagolható az sem természetesen, hogy értelmezzük az ismeretlen, szokatlan kifejezéseket számukra, de nem kell nagyon belemerülni a szómagyarázatokba.
nyelv
nyalóka
nyúl nyuszi
nyakkendő
nyúlól
nyaklánc
Nem túl hosszú a szógyűjtemény de azért még pár szóval biztosan kiegészül mint pl.: nyár, nyaralás, nyári szünet, nyak vagy nyihaha szavakkal
Más szempontból is különleges lett ez a betű. Itt adtam először feladatként egy kis mesét elolvasára. Már nem csupán pár mondatot, hanem egy összefüggő szöveget kaptak olvasásra.
Tanulóim ekkorra a munkáltató oldal minden szavát képesek voltak elolvasni. Ki gyorsabban ki lassabban, de mindenki elolvasta.. Bár itt két napokra osztottam be írásomat, a valóságban azonban ettől eltértem ha szükség volt rá. Nyugodtam beraktam még egy -egy plusz napot ha fontsnak tartottam még a gyakorlást az adott betűnél.
Ugyanígy az olvasandó szöveg terjedelme is lehet rövidebb valamivel, Az alaposság és rendszeresség a két legfontosabb követelmény. Valamint, hogy ebben ez időszakban még minden nap kapjanak a gyerekek legalább egy olyan új szógyűjteményt, vagy kis szöveget amit még korábban nem olvastak. S nem elhanyagolható az sem természetesen, hogy értelmezzük az ismeretlen, szokatlan kifejezéseket számukra, de nem kell nagyon belemerülni a szómagyarázatokba.
A "Nyuszi ül a fűben" óvodai jétékot szívesen játszák a gyereket, ne hagyjuk ki!