Célom azt segíteni , hogy Önök hogyan tudnak hatékonyan,
szakszerűen és nyugodt lélekkel
segítséget nyújtani csemétéjüknek
az otthoni tanuláskor.
Bármelyik más évfolyam tananyaga könnyen pótolható akár szeptemberben is,
viszont a jó szintű olvasás hiánya,
a 20-as körben való összeadás kivonás begyakorlatlansága ,
vagy a összetéveszthető betűkép, az
gyakorlatilag egy folytonosan bővülő problémahalmazt fog okozni.
Ezért az otthoni tanulásban e
három terület jó szintre hozása az egyedüli igazán fontos cél.
Minden más egy aprócska plusz dolog és nem kell megijedni, elkeseredni, ha nem megy tökéletesen.
Az egyik legfontosabb az, hogy szervezzék meg a gyermek tanulási idejét, és helyét.
Fontos, hogy legyen egy közösen megbeszélt, kialakított idősáv, aminek betartásához igyekezzenek ragaszkodni. Pár 10 perces eltérés persze belefér, de a tanulással kapcsolatban tudni kelle, hogy az időpont- idősáv betartása, rövid idő alatt egy ráhangolódási automatizmust indít be a gyermek szervezetében, s egyre kevesebb idő kell, ahhoz, hogy "befogadó" képes állapotba kerüljön.
Az előbbihez hasonló fontossággal bír ha Ön előre megnézi a feladatokat, mert el fogja tudni dönteni, mi az, ami valószínűleg nehézséget okoz majd.
Nem baj, ha nem pontosan jön rá, korrigálni mindig van lehetőség, hiszen nem Ön tanulja az adott tananyagot, hanem a gyermeke. Fontos, hogy szem előtt tartsa, azt, hogy nem Ön jár az adott osztályba, hanem csemetéje. Ne akarja most hirtelen professzorrá nevelni gyermekét, hanem inkább csendben figyelje, megjegyzések nélkül, mi az amiben problémái vannak. Ajánlja fel segítséget, de nem kell mindent tokéletesen megoldani. A tanulás legfontosabb velejárója a hibázás természetessége, annak tolerálása. Egy egy kiigazításaal lehet javítani természtesen, de utána át kell lépni rajta. Ahhoz, hogy valami tudássá váljon számtalan tévedésen, tévesztésen át vezet út.
Nyugodtan mondja el gyermekének az elvégzendő feladat kapcsán, saját gyerekkori, vagy akár felnőttkori élményét, indulásként , mert ezzel oldja a feladat okozta szorongást, vagy épp elkalandozást a feladattól. Segíti a tanulásra hangolódást, ami igen komoly tényező a feladatok elvégzéséhez.
Mondja el konkrétan, pontosan, hogy milyen elvárása van a feladat elvégzését illetően. Persze legyen reális az elvárás. Minden tantárgy más-más fontossági szempont szerint rendeződik, de vannak azért közös szintek, Első osztályban ez csupán 3 alapdolog amiből nem lehet engedni : A pontos olvasás elvárása, a számok és betűk egyértelmű formája, valamint az összeadás, kivonás 20-as körben törénő pontos elvégzése. Az összes többiben nem kell mindig és mindenkor megkövetelni a tökéletességet. Ha a fenti 3 dologot gyermeke teljesíti, akkor a következő évekre meglesz az az biztos alap amire építkezni tud.
Az iskolai tanórákhoz képest az otthoni tanulásra fordított idő, annak többnyire a töredéke. tantárgyanként kb 20-25 perc. Tehát szó sincs arról hogy egész délelőtt a feladatok felett kell ülni, mert az órákon különböző szervezési, fegyelmezési teendőkkel sok idő megy.
Ha észreveszi, hogy gyermekének problémája a fent említett 3 terület :
pontos olvasás,
20-as számkör beli számolás
és írott betűk alakítása terén
akkor viszont valóban plusz időt kell ezekre szánni.
Ebben tud s egíteni Önnek és legfőképp gyermekének ezen az oldalon közétett blogbejegyzéseim mindegyike.
Jó ha ez nem iskolai feladatok telejesítésének idejében történik, hanem pl. délután egy oylyan időpontban amikor le tud gyermeke mellé ülni, és segíteni, irányítani tudja a munkáját, és az eredmény meghallgatását., ellenőrzését.
Ha úgy tekint erre az időtartamra. hogy lehetőséget kapott arra, hogy gyermeke a tudásában megerősödjön, felkészültté váljon teljes mértékben tehet a következő évek jó színvonalú teljesítésre, akkor Önnek is örömöt és elégedettség érzést fog hozni ez a folyamat. Ebben biztos vagyok. Az együtt töltött ezen idő az egész életüknek egy fontos állomása lesz.
Nincs extra dologra szükség ehhez!
Tantárgyanként egy füzetre, ollóra, ragasztóra színes ceruzákra, festékre, reklám újságokra, vagy ha az nincs mindent lehet saját rajzzal is pótolni. . A montázslapok és feladatok letölthetők, de ha erre nincs mód elvégezhetők szóban is a szg -en nézve . A bejegyzésekben minden útmutatás pontosan megtalálható az adott betűhöz, számhoz, művelethez.
Az eredmény pedig egy saját készítésű "könyv " lesz,
ami hűen és maradandóan tükrözi mindazt
az erőfeszítést,
munkát,
aminek eredménye végül
biztos tudás , önbizalom
ami elengedhetelen
a további tanulmányokhoz.