Instant betűtanulás 22.rész pP betű

Elérkeztünk az egyik   legproblémásabb  betűhöz a pP-hez. Igyekeztem minél távolabbra  helyezni a bB  betűtől, hogy  az  minél jobban, minél stabilabban rögzüljön. Eddigre már  számtalan esetben   találkozott a gyermek  vele, így most itt az ideje, hogy következő szintre léphessen tudása. Nemcsak  kép, hanem  hangzásbeli  hasonlóság is  nehezíti a megkülönböztetést a  két kisbetű között Ezeket a különbségeket nem elég egyszer  elmondani, hanem  a tévesztéseknél ( ami  teljesen természtes még most) mindig el kell magyarázni. Erre  a betűre épp a nehézségek miatt jóval több  időt is szánok  mint  a korábbiakra. Akár egy hétnyit is. 
 Eddigre a gyerekek  megunják  a szokásos   feladatokat, Már  nem biztonságot jelentenek, hanem :  "már megint ez van"  unalmát, hiszen   megtanulták a rendszert . Viszont  a gyakorlatokra  továbbra is szükség  van, ezért új  "köntösbe" raktam őket, hogy  a monotonítást  felváltsa egy kis újszerűség, habár  a faladat maga  nem változik . Értelmetlen és értelemmel bíró  szótagok olvasása,  szómagyarázatok, mondatok olvasása és azokhoz kapcsolódó  kérdések  alkotják továbbra is az elvégzendő feladatok sorát. 

Pirossal a szövegekben átírtam a még  nem vett betűket, amiben a felnőtt vagy nagyobb testvér  segítségére  van szükség kiolvasáskor.  S nyílván végig is kell hallgatni az összes   szó és mondat  elolvasását. A pontozott képek körberajzolása  is  fontos  természetesen és  nem elhagyható, a mozgáskoordináció  finomítása  miatt.

Az értelmes  szavakat -a feladtatok második részében- csoportokba rendeztem, azért, hogy gyakorlják a csoportnevek (halmazok) megnevezést. Kérdezzünk is rá az egyes  csoportokra! Hogyan   nevezné  el az adott csoportot  egyetléen szóval, ami mendegyik benne lévőre  igaz? ( Étel, ruha, stb)

Egy új  feladat az is, hogy  a keresztnév választásos résznél már nem  odahuzogatni, hanem a téglalapokba  nyomtatott betűkkel beírni kell a választott nevet, Kétszer is  előfordul ebben a  feladatsorban ugyanaz az arcképsor. A másodiknál hagyjuk , hogy  akár  más  betűvel kezdődő neveket adjon az arcokhoz.

Ahol a szövegekhez nem írtam kérdést (mert  nem volt rá hely,) ott természtesen   saját  kérdésekkel kell pótolni ezt a feladatrészt.

A címerek  újra előjönnek - mint  a magánhangzók  tanulásának vége  felé-, egyrészt , hogy  gyakorolják, mire is való a  nagybetűk tanulása, másrészt kitekintés  szűkebb  világukból, A gyerekeknek ebben az életkorban még nincs  fogalma arról, hogy mit jelent a saját  lakóhelye és  esetleg  a környéke   közelében lévő   falu, város  ismeretén kívül , hogy az ország sok településből áll. Így egy kis plusz ismerethez jut e téren is.Ha van lehetőség rá , persze utána is lehet nézni az interneten ezeknek a településeknek pár fénykép erejéig, hogy lássa milyen különböző és szép helyek találhatók  az ország fogalmához kapcsolódva.

  A fényképeket  praktikus lementeni és úgy kinyomtatni.
Ez szabadon megtehető, ugyanakkor a módszer , az összes  tartozékával együtt
 szerzői jogvédelem alatt áll, így 
  kereskedelmi forgalomba nem hozható , 
csak magáncélra használható!