TV-mese projekt

A MORZSÁK osztály újság kapcsán már  említettem a   TV mese  prokjektet, most viszont  részletesen  leírom, hogy  miért találtam ezt ki magamnak(magunknak ), s  milyen eredménye lett elképzelésem  megvalósításakor mindannak amit célul tűztem ki magamnak.
 
Az 1990- ben indult  osztályom már  a  4. csoport volt akiket tanítottam, így volt  némi tapasztalatom a magyar nyelv és irodalom tantárgy téma köreiről, és  azokról a  a nehézségekről amik  rendre  jelentkeztek gyerek csoporttól függetlenül egy-egy  anyag részt illetően.
 
A színes televízió általános elterjedésével, az iskolai mese anyag enyhén szólva nem ragadta magával a  gyerekeket. Unalmasnak, bizonyult számukra  a  televíziós mesék inger halmazával szemben. Ezért  arra  az elhatározásra  jutottam magammal, hogy nekem kell a gyerekek élményszintjéhez közelebb  mennem, mert . reméltem, hogy így könnyebben szót fogunk érteni egymással.
 
 
 
Nyári felkészülésem során elhatároztam, hogy mielőtt bármit is tennék e téren, először is  a szülőkkel fogom megbeszélni elképzelésemet, hiszen.  Ők  azok, akik nap mint nap találkoznak a tv mesékkel,  és hatásaikkal. Így  a szülőkkel  megegyezve, sőt  a segítségükkel jött létre a projekt.
  
Szerencsére az iskolai könyvtárban  már volt  videó nézési lehetőség, minden  nap egy mesét közösen megnéztünk a gyerekkel, s  feldolgoztuk egy   élmény könyvbe a látottakat. Én már  jó ideje  nem foglalkoztam  a tv mesékkel  így  nem voltam kondicionálva  arra az inger mennyiségre  ami  a televízió által éri az embert. Tehát  eléggé  hasonló  helyzetben voltam tanítványaimmal, ami a kiszolgáltatottságot jelenti, ebben  az esetben a kép és szöveg anyagot illetően.
 
A látottakat minden esetben megbeszéltük és rögzítettük is   élmény könyvünkbe rajzokkal  szógyűjtésekkel  rövidebb hosszabb  írásokkal. S természetesen  én mindig azt is figyeltem, hogy  hogyan tudok kapcsolódási pontokat létrehozni az Ő  élményeikhez , ismereteikhez az én feladatomat , érték rendemet tekintve.
 
Így nekem  valóságos ajándék volt  az utolsó mese (Tini nindja teknősök) Raffaleló-ja, Leonardo-ja, Donatello-ja és Michelangeo-ja. Igen könnyű dolgom volt  mert  a legegyszerűbb módon  kapcsolhattam olyan műalkotásokat  a nevekhez, ami  a gyerekeket is őszinte  csodálattal töltötte el.
 
A mesék mindegyike   nagyon  fontos beszélgetéseket eredményezett, ahol a lényeges  elemeket közösen gyűjtöttük össze, s bizony azok többnyire  a klasszikus mese elemekkel  megegyezőek voltak  , modern   köntösbe és   modern képi világba  öltöztetve,
 
 Az akkori KDF pályázati beszámolómnál pontosabban  nem tudom ma  sem  megfogalmazni tapasztalataimat ,élményeimet. Így  az alábbi prezentcióban  teljes szövegével  közreadom.
 
 
Ezt a projektet természetesen  követtee a   klasszikus és tankönyvi mesék feldolgozása, nagyon jó hatásfokkal és feladat hárítás nélkül.
 
Itt a TV mese  projekt élmény könyve "lapozható át"